Sıkça Sorulan Sorular

Okulumuzda tam zamanlı eğitim yapılmakta olup derslerimiz 08.30-15.00 saatlari arasındadır.

  • Yıllık düzenlenecek kurslar; 5,6,7,8,9,10, 11,12 ve mezun öğrenciler için eylül ayında başlayacak şekilde planlanır. Ayrıca 12 nci sınıflarda öğrenim görecek öğrenciler ile ortaöğretimden mezun olanlar için ise temmuz ayında başlayacak şekilde planlanır. 15 tatilde kurs yapılıp yapılmayacağını kurum belirler. Resmi tatillerde kurs yapılmaz. Olağanüstü durumlarda bu süreler millî eğitim müdürlüğünce değiştirilebilir

Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 6 ncı maddesinin ikinci fıkrasının (a) ve (b) bendinde;

“Bir ders saati süresi 40 dakikadır. Okul yönetimince teneffüsler için normal eğitim yapılan okullarda en az 15 dakika, ikili eğitim yapılan okullarda ise en az 10 dakika süre ayrılır.

Normal öğretim yapılan okullarda yemek ve dinlenme için en az 40, en çok 90 dakika süre verilir. Bu süre okul yönetimince okul çevresinin şartlarına göre düzenlenir, il/ilçe millî eğitim müdürlüğüne bilgi verilir. İkili öğretim yapılan ilköğretim kurumlarında sabahçı ve öğlenci grup öğrencilerinin çıkış ve girişleri arasında en fazla 30 dakikalık süre ayrılır.” hükümleri doğrultusunda ders ve teneffüs süreleri düzenlemektedir.

22.12.2020 tarihli ve 40 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı eki “İlköğretim  Kurumları (İlkokul ve Ortaokul) Haftalık Ders Çizelgesinin 2. maddesinde;  "Okullarda seçmeli ders uygulaması konusunda esneklik sağlanacak ve her okul yönetimi kendi imkânları doğrultusunda çizelgenin seçmeli dersler bölümünde yer alan azami 10 dersten bir grup oluşturacaktır. Öğrenciler, kendi okullarında okul yönetimi tarafından oluşturulan gruptan derslerini seçecektir." ifadesine yer verilmiştir. Bununla birlikte bir sonraki eğitim öğretim yılı için seçmeli derslerin seçiminde uyulacak usul ve esaslarla ilgili Bakanlığımızca her yıl Aralık-Ocak ayı içerisinde   il/ilçe millî eğitim müdürlüklerimize detaylı açıklama gönderilmektedir.

Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 44 üncü maddesinin dördüncü fıkrasında;

“İlköğretim kurumlarında; okulun bina ve tesisleri ile öğrenci mevcudu, yatılı, gündüzlü, normal veya ikili eğitim yapma gibi durumları göz önünde bulundurularak okul müdürlüğünce düzenlenen nöbet çizelgesine göre öğretmenler normal eğitim yapan okullarda gün süresince, ikili eğitim yapan okullarda ise kendi devresinde nöbet tutarlar. Ayrıca normal eğitim yapılan okullarda öğle arasında yapılan nöbet görevi nöbetçi öğretmenlerin dinlenme süreleri göz önünde bulundurularak dönüşümlü ve dengeli olacak şekilde okul idaresi tarafından düzenlenir.” hükmü doğrultusunda dönüşümlü olarak nöbet görevi devam eder.

Okullarımızda ders kitapları dışında yardımcı kaynak kitap alınması ve kullanımı konusunda öğrencilerimizin zorunlu tutulmaması gerektiği il millî eğitim müdürlüklerine gönderilen resmi yazılarda belirtilmiştir. Okullarımıza gönderilen açıklamalarda  Bakanlığımızca hazırlanan ve kitap, haber, görsel, video, ses, dergi, doküman, yarışma, uygulama vb modüllerin bulunduğu, sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve doğru e-içerikleri sürekli geliştirilmeye devam eden ve öğretmen ve öğrencilerimizin hizmetine ücretsiz olarak sunulan EBA (http://www.eba.gov.tr)’ya yönlendirilmeleri önerilmiştir.

İlkokul ve ortaokullarda uygulanan öğretim programlarında;  anadilde iletişim, yabancı dillerde iletişim, öğrenmeyi öğrenme, matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojideki yetkinlik, dijital yetkinlik, kültürel farkındalık ve ifade, sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlik ile girişimcilik ve inisiyatif alma olmak üzere 8 anahtar yetkinlik esas alınmıştır. Öğretim programlarında doğruluk, dürüstlük, millet sevgisi, merhamet, paylaşmak, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik, yardımlaşma, bağışlama, cömertlik, çalışkanlık, bağışlama, dostluk, emaneti koruma, görgülü olma, güvenirlik, iyi niyet, kadirşinaslık,  vefa vb. değerlere yer verilmiş olup bu konular ders kitaplarında da anlatım, etkinlik ve görsellerle desteklenmiştir. 

Yerel yerleştirme okullarına(sınavsız)  ortaokul puanı üstünlüğüne göre yerleştirme sağlanmaktadır.

Merkezi sınavla öğrenci alan okullara merkezi sınavla yerleştirme sağlanmaktadır.

Kişi mezun olduğu okula başvuru yaparak veya e-devlet sisteminden alınabilmektedir.

Okul öncesi, ilkokul ve ortaokullarda öğrencinin ikamet adresine bağlı Okul Müdürlüğüne başvurmasıyla okullar arası nakil işlemi gerçekleştirilmektedir.

Liselerde, öğrenim gördüğü okula başvurarak veya e devlet sistemi üzerinden nakil başvurusu yaparak nakil işlemi gerçekleştirilmektedir. Yerel yerleştirme ile öğrenci alan okullara nakiller boş kontenjan bağlıdır. Merkezi sınavla öğrenci alan liselere nakiller, boş kontenjan ve taban puanına bağlıdır. Liselerde nakil işlemleri Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin 37. Maddesi çerçevesinde gerçekleştirilmektedir.